28.02.2013

Staren, lonken, stiekem kijken…
Zal flirten uit het straatbeeld verdwijnen?

ELBURG, 28 februari 2013 - Uit onderzoek* blijkt dat bijna 2 op de 10 hooikoortspatiënten zich door hooikoortsogen belemmerd voelen in het flirten. Niet zo gek ook, want staren, lonken en stiekem kijken gaat allemaal niet zo makkelijk als de ogen jeukend en branderig aanvoelen. Bovendien voelen we ons met roodgezwollen ogen nou eenmaal net wat minder aantrekkelijk dan met lachende, stralende ogen. 1 op de 10 hooikoortspatiënten schaamt zich zelfs voor rode, branderige ogen. Moeten we ons zorgen maken, en zal flirten in de toekomst uit het lentestraatbeeld verdwijnen?

Maar liefst 1 op de 5  Nederlanders heeft hooikoorts. Daarmee is het een veelvoorkomende gezondheidsklacht onder Nederlanders.  Bovendien: door het veranderende klimaat, de opkomst van inheemse plantensoorten als de Ambrosia én een te hoge mate van hygiëne onder de Nederlandse bevolking neemt het aantal hooikoortspatiënten alleen maar verder toe. Met jeukende, branderige ogen als één van de voornaamste (en met 74,3% op nummer 1 van de meest hinderlijke) verschijnselen. Kortom, hoe meer hooikoortspatiënten, hoe meer rode en branderige ogen, hoe minder het geflirt?

Huis-, tuin- en keukenoplossingen

Wat Nederlandse hooikoortspatiënten zoal doen om hooikoortsklachten te verlichten? Een zonnebril dragen (38,3%) en goed stofzuigen (34,1%) met name. Bijna een kwart van de patiënten spoelt de ogen uit met water. En wat het flirten ook niet ten goede komt: ruim 20% gaat zo min mogelijk naar buiten en een kleine 20% houdt ramen zoveel mogelijk gesloten. Ook worden de handen extra vaak gewassen.

Van huiloog naar lachoog

Willen we het flirtgedrag onder hooikoortspatiënten doen herleven, dan zit er maar één ding op: de jeukende, rode en branderige ogen weer omtoveren in lachende, stralende ogen. De genoemde huis-, tuin- en keukenoplossingen bieden in die zin eigenlijk pas soelaas als het kwaad al is geschied. Beter – én een stuk prettiger – is om de pollen zoveel mogelijk uit de ogen te houden. Dat kan met de nieuwe A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels. De druppels leggen preventief een soepele traanfilm over het oog, die het oog beschermt tegen het binnendringen van pollen. Zijn de eerste klachten al ontstaan? De verzachtende en verkoelende ingrediënten helpen tevens om de roodheid, branderigheid en jeuk snel te verminderen. Zodat nare hooikoortskriebels weer fijne lentekriebels worden.

Noot voor de redactie – niet voor publicatie
Meer informatie is te vinden op www.avogel.nl of op te vragen bij Biohorma BV, Karin Peters of Ilze ter Heide. E-mail k.peters@biohorma.nl of i.t.heide@biohorma.nl, telefoon 0525-687200. Beeldmateriaal kun je downloaden door te klikken op een van de afbeeldingen hieronder. Na het klikken laadt het hoge resolutiebeeld automatisch.

hooikoorts   oogdruppels pollinosan

Achtergrondinformatie

Top-5’jes hooikoortsonderzoek
Welke hooikoortssymptomen vindt u het meest vervelend? (N=1025)

1. Jeukende, branderig ogen (74,3%)
2. Niezen (49,5%)
3. Loopneus (40,4%)
4. Verstopte neus (30,7%)
5. Tranende ogen (30,0%)

Ik heb het meest last van mijn ogen tijdens… (N=1009)
1. Een hooikoortsaanval (63,6%)
2. Een zwempartij in chloorwater (15,8%)
3. In de felle zon zitten (9,6%)
4. Een hele dag achter tv of pc (6,0%)
5. Een flinke huilbui (5,0%)

Hoeveel zou u er voor over hebben om nooit meer last te hebben van hooikoorts?
(N=1009)

1. Een dagsalaris (31,5%)
2. Niets (28,8%)
3. Een weeksalaris (19,5%)
4. Een maandsalaris (11,1%)
5. Bij wijze van spreken alles (7,7%)

A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels

Snel verkoeling en verlichting bij rode, branderige en jeukende ogen door hooikoorts
A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels geeft snelle verkoeling en verlichting bij rode, branderige en jeukende ogen.  De druppels vormen een soepele traanfilm over het oog, die het oog beschermt tegen het binnendringen van pollen. De verzachtende en verkoelende ingrediënten helpen bovendien snel en acuut roodheid, branderigheid en jeuk te verminderen. Goed om te weten: de unieke steriele druppelflacon maakt het gebruik van conserveringsmiddelen overbodig. Hierdoor worden de druppels ook bij langdurig en intensief gebruik goed verdragen.
A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels*
•    Snelle verkoeling en verlichting van rode, branderige en jeukende ogen
•    Zonder conserveringsmiddel, ook geschikt voor contactlensdragers
•    Langdurig en intensief te gebruiken *

A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels is geregistreerd als ‘Medisch hulpmiddel’ en voert daarom wettelijk toegestane claims.

Kant-en-klaar van A.Vogel!

Vind je het persbericht interessant? Maar kom je door alle drukte op de redactie niet aan het schrijven van een artikeltje toe? Dan bieden we je vanaf nu altijd kant-en-klare teksten aan, kort en bondig geschreven en zó over te nemen. De teksten zijn gekeurd door de Keuringsraad KOAG-KAG en voorzien van toelatingsnummer 11-0213-0247.

Hooikoorts zorgt voor minder flirten…
Wist je dat bijna 2 op de 10 mensen met hooikoorts zich belemmerd voelt in flirten? Dat heeft alles te maken met de jeukende en branderige ogen, waarmee hooikoorts gepaard gaat. Minder aantrekkelijk en soms zelfs wat beschaamd, dát is hoe sommige mensen met hooikoorts en kriebelende ogen zich voelen. En het aantal mensen met hooikoorts neemt toe. Zal flirten dan uiteindelijk in het hooikoortsseizoen helemaal uit het straatbeeld verdwijnen? Niet als het aan A.Vogel ligt. De splinternieuwe A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels* leggen namelijk preventief een soepele traanfilm over het oog die hooikoortsogen beschermt tegen het binnendringen van pollen. Zijn de eerste klachten al ontstaan? De verzachtende en verkoelende ingrediënten helpen tevens om de roodheid, branderigheid en jeuk snel te verminderen. Zodat hooikoortskriebels weer fijne lentekriebels worden.

A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels*
Inhoud: 10 ml. Consumentenadviesprijs: €9,49.
* Medisch hulpmiddel. Lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.

Hooikoorts? Zeg ‘nee’ tegen jeukende en branderige ogen
Wordt het eindelijk voorjaar, komt de hooikoorts weer op. Uit onderzoek blijkt dat mensen met hooikoorts de jeukende, branderige ogen het meest vervelende verschijnsel van hooikoorts vinden. Daarom zijn er nu de splinternieuwe A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels*. Deze leggen preventief een soepele traanfilm over het oog die het oog vervolgens beschermt tegen het binnendringen van pollen. Zijn de eerste klachten al ontstaan? De verzachtende en verkoelende ingrediënten helpen tevens om de roodheid, branderigheid en jeuk snel te verminderen. Zodat hooikoortskriebels weer fijne lentekriebels worden.

A.Vogel Pollinosan Hooikoorts Oogdruppels*

Inhoud: 10 ml. Consumentenadviesprijs: €9,49.
* Medisch hulpmiddel. Lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.